13 Sier

Zielone kotlety siekane z moringą

Filet z kurczaka to chyba najczęściej kupowany produkt w dziale mięsnym. Sposobów na jego przyrządzenie wciąż przybywa! Nie sposób się nudzić ;) 

Przy wyborze mięsa z kurczaka najważniejsze jest jego pochodzenie. Można kupić dobrej jakości, ekologiczne mięso przy odrobinie wysiłku lub też iść do marketu i kupić pierwszy lepszy filet z kurczaka naszpikowany i napompowany chemią. 

My oczywiście kupujemy mięso naturalne, ciut droższe, ale o wiele lepsze jakościowo. 

Co tydzień dostaję też paczke wiejskich jaj i domowej zieleniny - między innymi mix sałat, rucola, rukiew wodna, portulaka, papryka, szpinak, ziemniaki, cebula, cukinia i dynia. Sezonowo również liście moringa oraz verdolaga.

Dziś o tej pierwszej - o morindze. Zrobię o niej kolejny wpis, ale dziś tylko krótko (opis ze strony bonavita.com) 

Moringa – skład Bogactwo zawartych w tym drzewie składników odżywczych jest wprost zadziwiające. Sproszkowane liście Moringa zawierają większość potrzebnych organizmowi aminokwasów, przeciwutleniaczy i związków przeciwzapalnych. Proszek z liści Moringa to wysokowartościowe źródło naturalnego białka, które jest bardzo dobrze przyswajalne, a ponadto zawiera on naturalny błonnik.

W 100 g suchego liścia Moringa w porównaniu do takiej samej masy innych produktów znajduje się: 10 razy więcej witamina A niż w marchewce; 12 razy więcej witamina C niż w pomarańczy; 17 razy wapnia niż w mleku; 15 razy potasu niż w bananach; 25 razy żelaza niż w szpinaku; 9 razy białka niż w jogurcie.

http://bonavita.pl/moringa-sklad-wlasciwosci-przeciwwskazania-i-zastosowanie-drzewa-chrzanowego

 

Stwierdziłam, że skoro mam liście, to chętnie wykrzystam jej do każdej potrawy.

 

Składniki:

Liście świeżej zieleniny ( u mnie moringa, szpinak, bazylia z mojego ogródka )

Dwie zielone papryki

pół szklanki mąki ( zmielona kasza jaglana i gryczana na pył )

3 jaja

500g filetów z kurczaka

Cebula, czosnek

sól i pieprz ( u mnie również odrobinę przypawy mojo de cilantro ale nie jest to konieczne )

 

Sposób wykonania:

Kurczaka kroimy na mniejsze kawałki. Zieleninę wraz z jajami, cebulą i czosnkiem rozdrabniamy w blenderze. Dodajemy mąkę z ziaren i kawałki kurczaka. Kładziemy placki na rozgrzanej patelni.

Mężowi smażyłam na oleju kokosowym a mnie na gołej patelni. Jego wyszly lepsze :)

Można zjeść z sałatką i to spokojnie wystarczy by zaspokoić głód, ale gdy mamy za lub przed sobą trening, to lepiej dodać jeszcze ciut węglodowanów. Np. ziemmniaki (pamiętajmy że i one powinny być ekologiczne, bo należą do parszywej 12! ) 

Twój komentarz




POKAŻ
Karolina Kozela -ZnanyLekarz.pl